20081022

KK

Jag läser inte så många bloggar runtikring. Vännerlistans bloggar håller man sig ju såklart uppdaterad på (ni vet vilka ni är! :) ) är det nån annan blogg så är det oftast teknik- eller prylbloggar.
Men här kommer DN's nya "På stan" in i bilden och på sistone så har de skrivet mycket kul å smart. En del rent av spot on.
Som Hannas senaste:

Jag och Fredrik har så mysigt ihop. Vi känner varandra väl,..., Fredrik säger så roliga saker ibland och jag skrattar så roligt åt honom.
...
När pappa ringer på morgonen frågar han fran
kt om Fredrik har satt på mig under natten. Nej pappa, det har han inte. Och inte jag honom.
– Jamen vad fan gör han där då? undrar pappa.
...
Sen, när vi är i tunnelbanan på väg till dagens aktivitet, så ringer Linda och frågar sensationslystet om vi har… om vi har..?
...
Det finns en förväntan om att män och kvinnor förr eller senare måste ligga med varandra. Vi skjuter lite på den dagen, jag och Fredrik.

Vi skjuter lite på den dagen vi med.

Det är intressant att se hur umgänget man+kvinna-som-inte-ligger-med-varandra-men-ändå-umgås provocerar folk. Hur det att dricka te till halv två en tisdag natt och prata relationer, liv, mat, träning kan väcka frågor runtomkring. Men visst man kan ju vända på det, om man nu gillar att umgås med någon som inte ser så tokig ut, har samma värderingar o hobbies och rent av är skitrolig - varför ska man då inte göra slag i saken o gifta sig med henne eller honom. Den frågan får ni inget svar på.

Men det ligger lite på linje med hur det uppfattas som onormalt att vara singel, hur omgivningen strävar efter att man ska "träffa någon". Visst, biologiskt så strävar vi ju efter att föröka oss o sprida generna vidare, men är människan en biologisk driftstyrd varelse eller ett intellektuellt väsen med tanke bakom handlingarna. Fuck it - jag ska vara singel fem år till bara för att trotsa. Eller iaf tills jag blir sugen på att kramas, det bör väl bli fredag runt 21-tiden det.

Men tack för sist kompis, eller ska jag säga KK - KompisKompis

1 comment:

Zarah said...

Varför ska det vara ett så stort problem egentligen? En nära killkompis till mig sov över för några dagar sen, på ett villkor - inget fuffens. Det slutade med att vi låg och pratade om livet i allmänhet och om framtid m.m. Och somnade som "bara" vänner. Och den gesten betyder så mycket. Att bara finnas till för varandra utan krav. Men det är kanske inte så vanligt. noterade även att du skrev på svenska :O